7 tipů, jak „Začínat s myšlenkou na konec“

7 tipů, jak „Začínat s myšlenkou na konec“

… a zvýšit motivaci (nejen) ke cvičení:

1. Hned po cvičení se na chvíli zastavte a věnujte pozornost tomu, jak se cítíte. Vychutnejte si ten pocit a najděte pro něj pojmenování. Udělejte to hned, dokud jste nadopovaní endorfiny.

2. Je to jen o vás. Nevymýšlíte reklamní slogan pro všechny, kdo se řítí po D1, ale pro sebe. Má vás motivovat i ve chvílích největší lenosti? Pak potřebujete něco, co vám v hlavě hned sepne.

3. Symbol pomůže. Znáte písničku, fotku, hlášku z filmu, cokoli, co ve vás nastartuje „ten pocit“? Využijte je! Symbol je zkratka. V jediném slově nebo větě obsáhne množství informací.

4. Prevence je základ. Vysledujte, kdy lenost přichází. Můžete tak „líný vzorec myšlení“ předběhnout.

5. Pomůcka pro paměť. Najděte způsob, jak si vzpomenout na svůj symbol nebo slovo. Někomu funguje přilepený papírek na viditelném místě, někomu upomínka v mobilu.

6. Jděte ještě o kus dál. Už víte, co vám cvičení přinese dnes. A co za pár měsíců? Za třicet let? Jak bude váš život vypadat, když budete dlouhodobě cvičit pravidelně?

7. Pozor – poslední krok je jen pro drsňáky! Připravena? OK, na vlastní zodpovědnost… 🙂 Představte si svůj pohřeb. Dejte si na čas, zavřete oči a vybavte si všechny detaily. Hudbu, smuteční hosty, svou rakev a vaše tělo v ní. Nespěchejte. Už nemusíte. K pultu přichází řečník a mluví o vašem životě. Co byste chtěli, aby říkal? A teď ruku na srdce. Vede k tomu způsob vašeho života? Jestli ano, gratulujeme. Jestli ne, stejně gratulujeme. Den vašeho pohřbu ještě nenadešel a svůj život máte ve svých rukou. A teď už tušíte, kudy se ubírat.

Napsat komentář