9 důvodů, proč by měly ženy posilovat

9 důvodů, proč by měly ženy posilovat

Připadá ti, že se posilování k ženám nehodí a bojíš se, že si tak vypěstuješ nehezké svaly? Omyl. Posilování je pro ženy velmi prospěšné. Tady je devět důvodů, proč bys jej měla provozovat.

Také jsi podlehla mylnému dojmu, že by ses měla věnovat především kardiu, protože u něj se hubne, kdežto posilování z tebe udělá mohutnou mužatku? To je ovšem tragický omyl. Posilování by se mělo stát nedílnou součástí tvého tréninku, protože ti může být prospěšnější, než vůbec tušíš:

1. Posilováním spálíš víc tuku.

Většina žen je sice přesvědčená, že při aerobní aktivitě se spálí mnohem víc tuku (protože všechny kalorie se vypotí), ale výzkumy napovídají něco úplně jiného. Ve studii, kterou provedla Penn State University, se lidé s nadváhou podrobovali dietě a cvičení. Skupina, která posilovala, zhubla přibližně o šest kilogramů více, než respondenti, kteří posilování vynechávali.

2. Spálíš víc kalorií.

Představ si, že sedíš doma před televizí a tvé tělo samo spaluje kalorie. Líbí se ti tato představa? Posilování ji pro tebe promění v realitu. Když posiluješ, ve tvých svalech vznikají mikroskopické trhlinky a tělo potom potřebuje energii, aby je opravilo a zregenerovalo se. Vědci z University of Wisconsin provedli studii, která zjistila, že posilování povzbudí náš metabolismus na následujících devětatřicet hodin a spálíme tak mnohem více kalorií.

3. Budou Ti lépe sedět šaty.

Která žena by nechtěla, aby jí lépe seděly šaty? Vědci dokázali, že mezi třiceti a padesáti lety ženy ztrácejí zhruba deset procent své svalové hmoty a ta je nahrazena tukem. Výzkum publikovaný v American Journal of Clinival Nutrition zjistil, že i když si lidé starší než osmatřicet let udržují stejnou tělesnou váhu, každých deset let ztrácí tři kila svalů, které jsou nahrazeny tukem. Když si k tomu připočteš skutečnost, že jeden kilogram tuku má o osmnáct procent větší objem než kilogram svalů, je jasné, proč se ti pásek kalhot zařezává do břicha.

4. Vybuduje Ti silnější kosti.

Ženy mají větší riziko osteoporózy, onemocnění, které je charakteristické slábnutím kostí. Typickým důsledkem této nemoci je potom větší riziko fraktury. Britští vědci navíc zjistili, že padesát procent žen, které si zlomí stehenní kost, už nikdy znovu nezačne chodit. Podle výzkumů stačí ale už šestnáct týdnů posilování, aby se pevnost kostí zvýšila o devatenáct procent.

5. Snižuje riziko nemocí.

Posilování nepomůže jen vašemu vzhledu. Výzkumy dokazují, že pravidelné posilování může snížit riziko chronických onemocnění. Studie provedená na University of Michigan zjistila, že posilování snižuje krevní tlak a tak snižuje riziko mrtvice o čtyřicet procent a riziko srdečního  záchvatu o patnáct procent.

6. Zvedne Ti náladu.

Ať už tomu věříš nebo ne, svaly mají vliv i na naši náladu. Vědci z texaské univerzity zjistili, že lidé, kteří jsou v kondici, mají nižší hladinu stresových hormonů než jejich kolegové se sedavým stylem života. Kromě toho se zjistilo, že lidé s větším objemem svalů se po stresové události uklidní mnohem rychleji.

7. Zlepší tvůj jídelníček.

Odborníci z University of Pittsburgh zjistili, že lidé, kteří posilovali méně než třikrát týdně zkonzumovali o patnáct set kalorií více. Posilování vám tedy pomůže dodržovat dietu a celkový zdravý životní styl.

8. Zlepší Ti spánek.

Máš problémy s usínáním a spaním? Potom začni posilovat. Podle australských vědců Ti posilování třikrát týdně zlepší kvalitu spánku o víc než dvacet procent. Posilující účastníci studie usínali rychleji, spali déle a bez přerušování.

9. Posilování prospěje tvému mozku.

Odborníci z University of Virginia zjistili, že pokud člověk posiluje třikrát týdne po dobu šesti měsíců, významně se sníží hladina proteinů spojovaných s demencí s Alzheimerovo chorobou. Kromě toho posilování zlepšuje krátkodobou i dlouhodobou paměť, zlepšuje verbální schopnosti a schopnost koncentrace.

Posilování se opravdu bát nemusíš. Přijď si k nám do Expresky zacvičit. Na kruhovém tréninku spojujeme posilování s kondičním cvičením. Tato kombinace je naprosto nejideálnější pro vytvarování postavy a následné udržení.  Vše krásně stihneš za pouhých 40 minut. Neboj se naší trenérky na cokoliv zeptat, ráda Ti se vším pomůže ☺

Latest posts by Zuzka Kubicová (see all)

Napsat komentář