Jak s vodou – pít či nepít?

Jak s vodou – pít či nepít?

[et_pb_section admin_label=“section“] [et_pb_row admin_label=“row“] [et_pb_column type=“4_4″][et_pb_text admin_label=“Text“]

Kolik vody pít denně?

Tělo se skládá z 50-60 % z vody, průměrná žena v ČR váží cca 70 kg a má tedy přes 35 litrů vody. Každý den se díky moči a potu dostává z těla ven přes dva litry vody. A během vysokých teplot a cvičení se vyloučí vody více. Na první pohled se tedy zdá, že člověk by měl pít cca 1,5 litru vody denně, aby se zachovala balance vody v těle.

Tip: víte kolik vody má vaše tělo? Váhy jako například Tanita to umí změřit snadno 🙂

Víte, kolik vody máte v těle?

Nezapomeňte, že voda je i v potravinách!

Třeba v běžné porci těstovin (tedy 150 gramech) nachází přes 300 mililitrů vody, takže vlastně vodu do těla dostáváte. Obdobně to platí pro zeleninu a maso. Proto nám běžná porce jídla může dát necelý půl litr vody. Tři velká jídla denně doplní skoro celou požadovanou denní zásobu vody. Když jídlo vynecháváte z důvodu půstu nebo máte menší porce, je dobré se dopít. Pokud si jídlo přisolujete, pak automaticky pijte před jídle menší sklenici vody.

A jistě víte, že například káva a čaj tělo odvodňují, takže ke kávě vždy alespoň 2 deci vody. V lepších restauracích dávají malou vodu automaticky.

Dejte na své pocity!

Rozhodně je dobré mít u sebe menší lahev vody i přes den a kdykoli při pocitu žízně se napít. Nepřehánějte to, ale vybalancujte.

Před cvičením pijte!

Pokud si plánujete svůj den a víte, že půjdete cvičit, hodinu či dvě před cvičením se napijte víc. A při delším cvičení opět doplňujte tekutiny, nejlépe isotonické nápoje anebo carnitin – tak do sebe dostanete i doplňky stravy pro úspěšné formování těla a hlavně lepší zdraví!

[/et_pb_text][/et_pb_column] [/et_pb_row] [/et_pb_section]

Latest posts by Barbora Makošová (see all)

Napsat komentář