Jak se správně rozehřát před tréninkem

Jak se správně rozehřát před tréninkem

Cílem správného rozehřátí je připravit tělo na výkon a pokusit se ho maximalizovat. Nechceš, aby Ti rozehřátí výkon snížilo, naopak ho chceš zlepšit. Takže jak na to?

Je mnoho způsobů, jak se rozehřát. Jedním z nich je aktivita pod hranicí anaerobního prahu, jako je rychlá chůze, běh, jízda na kole nebo nějaká podobná aktivita. Tuto činnost bychom měli provádět po dobu 5-10 minut. Další možností je dynamická rozcvička, při které poskakujeme na místě, provádíme rozpažování a upažování nohou i rukou nebo třeba skáčeme přes švihadlo. Můžeme zařadit také předkopávání či zakopávání. Možností je spousty a záleží jen na nás, co si vymyslíme.

A proč tohle všechno dělat?

Je důležité naše tělo připravit na zátěž. Díky rozehřátí se nám zvýší tepová frekvence, tím se rozproudí krev a začne se více dostávat do svalů. Dále se rozběhne lépe lymfatický systém a začnou se uvolňovat prospěšné hormony. Naše tělo se připraví na zátěž, bude se cítit dobře a velmi snížíme riziko zranění!!! A to přece chceme, ne? 🙂

Latest posts by Zuzka Kubicová (see all)

Napsat komentář