Každý se s tím někdy setkal, máte zaběhlý určitý rytmus pravidelného cvičení, vidíte na sobě výsledky, ale vaše snažení zkazí nachlazení či jiná nemoc. Proč necvičit během nemoci? 

Je pro to spousta důvodů. Tělo je oslabené, potřebuje si odpočinout, cvičením ještě víc oslabíte imunitní systém (je dokázáno, že funkce imunitního systému po tréninku je snížená na 6-9h). Už i to, že jsme nemocní, může znamenat, že organismus je vyčerpaný, tj. imunita je snížená. Pokud vás trápí obyčejná rýma, není naprosto nutné trénink vynechat, ale minimálně snížit nasazení. Než vyrazíte do fitka s rýmou, vzpomeňte si i na ostatní cvičící, které můžete nakazit, někdy je opravdu lepší zůstat doma.

Pokud jde o silnější nachlazení, doprovázené teplotou, bolestí hlavy, trénink je lepší vynechat. Organismus už signalizuje, že něco není v pořádku a je třeba přejít do klidového stavu a cvičení alespoň na týden vynechat. Stejně tak po nemoci je důležité začínat postupně, organismus může být ještě oslabený, v případě, že start přepálíte předčasně, může se stát, že se vám nemoc hned druhý den vrátí. Zdraví máme jen jedno a je potřeba své tělo poslouchat 🙂


0 komentářů

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *