Dýchání.

Jeden by si řekl, že jde o úplně přirozenou věc, nad kterou nemusíme vůbec přemýšlet. Možná… Změna ovšem přichází při cvičení. Člověk se v tu chvíli soustředí na spoustu věcí najednou. Hlídat si správné držení těla, zatažené bříško, pozor na ta bedra, tlačit ramena dolů…  A najednou nestíhá koordinovat dech s pohybem.

Koncentrovat se na cvičení a do toho ještě kontrolovat dýchání? Zdá se to jako nadlidský výkon, který je v tu chvíli zbytečný. To je ovšem zásadní omyl! Dýchání je velice důležité pro efektivitu cvičení. Svaly potřebují přísun kyslíku. Proto je největší chybou, pokud dech při cvičení zadržujeme.

Přitom jde pouze o to, zažít si, jak se správně při cvičení dýchá. Párkrát se na to zaměřit a pak to už to jde samo. A co víc? Správné dýchání nám pomáhá k lepšímu zvládání stresu a když se naučíme správně dýchat do břicha, automaticky tím posilujeme břišní svaly!

Pokud nevíte, jak na to – položte se na záda, ruku si dejte na bříško a soustřeďte se, aby se při nádechu ruka zvedala.

Nejdůležitější je zapamatovat si, kdy se nadechnout a kdy vydechnout.

* Výdech: Při zátěži – stažení svalu (kontrakce)

* Nádech: Při povolení a návratu do přirozené polohy (relaxaci)

 

Uveďme si pár příkladů:

* Zkracovačky:

Pohyb nahoru, svaly se stahují – výdech.

Pohyb dolů, vracíme se do původní polohy na záda – nádech.

* Dřepy:

Pohyb dolů – nádech.

Pohyb nahoru – svaly se stahují a zabírají – výdech.

* Cvičení s činkami:

Zvedání činky – výdech.

Spouštění dolů – nádech.

Nejen při cvičení, ale i po cvičení – při protažení – je důležité správně dýchat. V tuto chvíli se při výdechu sval protahuje. Nádechem opět vracíme do přirozené polohy.

Tak se zhluboka nadechněme a pojďme si to vyzkoušet už na živo v Expresce.

A pokud byste při cvičení stále tápaly, neváhejte o pomoc požádat naše trenérky. Rády Vám vše připomenou 😉

Latest posts by Zuzka Kubicová (see all)

0 komentářů

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *