Ořechy patří mezi nejhodnotnější potraviny z výživového hlediska. Skrývají v sobě řadu živin a energie, dále také bílkovin a kvalitních tuků.

Tyto tuky mají význam pro správnou činnost mozku, snižují riziko vzniku chronických chorob. Je ale faktem, že tyto ořechy v sobě obsahují velké množství tuků, ze 100 g ořechů lze vymačkat až 90 g tuku.

Jsou tedy vhodné do diety?

Vede se řada sporů o tom, zda jsou ořechy vhodné do diety. Je nutné se na to podívat z více hledisek. Ořechy sice tučné jsou, ale pokud je budete konzumovat v rozumném množství, mohou vám dokonce pomoc při hubnutí a podpořit životní funkce.

Kolik je tedy vhodné sníst ořechů?

Ke každému jídlu je vhodná pouze jedna lžička ořechů. Dále také záleží na konzumovaném jídle, protože pokud máte k obědu vepřové maso, které samo o sobě obsahuje hodně tuků, ořechy si k němu už není vhodné dát. Ale pokud máte například kuřecí maso, můžete ořechy využít jako doplněk, například do omáčky či jen tak volně na talíř. Například mandle, které se hodí k mnoha jídlům, jako je třeba ovesná kaše či jogurt.

Které ořechy jíst?

Ořechů máme spoustu druhů, mezi nejoblíbenější patří například mandle, para ořechy, pistácie, vlašské ořechy, lískové ořechy, či kešu. Všechny jsou obsahově a kaloricky skoro stejně tučné. Dávejte si ale pozor na ty, které jsou něčím dochucené, jsou to například ořechy v jogurtu či čokoládě nebo solené. Dále ještě para ořechy, které jsou větší, těch lze zkonzumovat menší množství než například mandlí.

Latest posts by Zuzka Kubicová (see all)
Kategorie: strava

0 komentářů

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *