TRX = Total – body Resistence Exercise, což v překladu znamená „cvičení s vlastním odporem těla“. Tato cvičební pomůcka pochází z vojenských jednotek amerického námořnictva. Námořnictvo totiž muselo vymyslet cvičení na minimálním prostoru bez činek a strojů tak, aby procvičili celé tělo.

TRX tvoří pevné nastavitelné popruhy a madla pro ruce a nohy. Tento závěsný systém je univerzální pro každý druh postavy, lze zavěsit kamkoliv a můžete s ním provádět nekonečné množství cviků. Intenzitu cvičení určuje úhel vašeho těla oproti závěsnému bodu a vaše tělesná hmotnost. Čím jste níže pod závěsným bodem, tím se intenzita zvyšuje a naopak. Díky tomu si každý může regulovat velikost zátěže a TRX je tak vhodný pro všechny úrovně fyzické zdatnosti.

Cvičení na TRX může vypadat jako velmi snadné, ale opak je pravdou. Kromě hmotnosti a gravitace TRX využívá také prvky nestability pro posílení svalů stabilizačního systému. Při cvičení je maximálně aktivováno svalstvo břicha, zad a trupu (stabilizační svaly) a k tomu všemu se zlepšuje i flexibilita, koordinace a rovnováha. TRX procvičí jak svalové partie, na které se zaměřujete při svých trénincích, tak svaly, o kterých jste doposud nevěděli. Cvičení na TRX lze také doplnit dalšími cvičebními pomůckami, jako jsou například steppery, BOSU, balanční výseče nebo gymnastické míče o různých velikostech.

Latest posts by Zuzka Kubicová (see all)

0 komentářů

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *